Meetings Steunpunt Zelfhulp

Beste fellows en fella’s,

De fysieke meetings op de Sonniusstraat 3 in Den Bosch gaan weer starten maar in verband met het Corona-virus is het beleid anders dan je gewend bent.

De belangrijkste verandering is dat je voorlopig niet meer onaangekondigd naar de Sonniusstraat kunt komen. We hebben begrepen dat de behoefte aan fysieke meetings groot is en we willen zoveel mogelijk mensen de kans geven om een meeting bij te wonen maar door de anderhalve meter maatregel is het aantal zitplaatsen beperkt (22 stoelen, waarvan 2 voor de serviceleden). Om oncontroleerbare situaties aan de deur te voorkomen en om tot een zo eerlijk mogelijke verdeling te kunnen komen tussen diegenen die een meeting bij willen wonen, hebben we een aanmeldsysteem opgezet.

Dit werkt als volgt:

  • Je dient je met een appje aan te melden voor de meeting van die dag tussen 10:00 en 16:00 uur.
  • De aanmeldpersonen gaan vanaf nu strenger handhaven en nemen appjes buiten het tijdvak niet meer in behandeling. Dus niet voor 10:00 aanmelden.
  • Als er na 16:00 nog plekken vrij zijn, kan er eventueel nog iemand bijgezet worden maar dit is dan een gunst van de aanmeldpersoon en geen recht van aanmelding. Meld je dus op tijd aan.
  • De servicetaak houdt in dat de aanmeldpersoon tussen 16:00 en 17:00 een lijst samenstelt uit alle appjes. De aanmeldpersoon wil niet voor 16:00 of na 17:00 met deze taak bezig zijn. Dat betekent dat je de aanmeldpersoon dus niet moet opbellen tussen 10:00 en 16:00 en dat je geen appjes moet sturen met vragen waar je een direct antwoord op verwacht zoals “Is er nog plek voor vanavond?”.
  • Het appje dat je tussen 10:00 en 16:00 stuurt zou er als volgt uit moeten zien:

         – aanmelding

         – nieuwkomer/terugkomer/cleantijd

         – hoe hard heb je een meeting nodig? (cijfer 1-10)

         – heb je al een fysieke meeting bijgewoond in die week? (ja/nee)

Met deze gegevens kan de aanmeldpersoon de beste keuzes maken waarbij nieuwkomers en terugkomers de hoogste prioriteit hebben, dan de mensen die hard een meeting nodig hebben, dan mijlpalen en mensen die nog geen meeting gehad hebben in die week.

Daarna is het simpel afwachten tot 17:00 uur.

Je wordt niet toegelaten op een fysieke meeting als jij of iemand in je huishouden in de 24 uur voor aanmelding last heeft gehad van verkoudheidsklachten, zoals niezen, hoesten, keelpijn, moeite met ademen en/of koorts.

Wij beseffen dat dit een uitzonderlijke gang van zaken is. We hopen dat jullie het begrijpen en we rekenen op jullie medewerking. Het zou zonde zijn als de boel in een vroeg stadium weer op slot moet. We hebben te maken met richtlijnen en omwonenden. De boetes bij overtreding zijn niet mals (400 euro per persoon en 4000 euro voor het Steunpunt).

Stay safe & stay clean!

 

Met vriendelijke groet,

Alle serviceleden

 

Dit zijn de gegevens van de aanmeldpersonen:

Maandag AA-meeting (19:30-21:00) Voorzitter: Pol, Greeter: Anita

Anita: 06 34041355

Dinsdag NA-meeting (19:30-21:00) Voorzitter: Susanne, Greeter: Janus

Janus: 06 50706386

Woensdag NA-meeting (19:30-21:00) Voorzitter: Maikel, Greeter: Maike

Charles: 06 22478620

Donderdag CA-meeting (19:30-21:00) Voorzitter: nog nader in te vullen, Greeter: nog nader in te vullen

Kelly: 06 10983643

Vrijdag: NA discussie meeting (19:30-21:00) Voorzitter: Luc, Greeter: Berend

Luc: 06 17439158

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.